Tuesday, April 6, 2010

Terapi Warna




Pernahkan anda semua dengar tentang CVT???


Colour Vibration Therapy, atau CVT merupakan perawatan pertama seumpamanya di dunia yang dipelopori oleh Prof. Emeritus Dr. Sir Norhisham Wahab di mana beliau telah berjaya menggabungjalinkan getaran cahaya, warna dan bunyi sebagai kunci utama bagi merawat pesakit daripada hampir keseluruhan jenis penyakit. Malah paling utama CVT bukan sahaja bersandarkan kepada fakta dan pengkajian sains, tetapi ia juga turut menerapkan unsur-unsur keagamaan. Perawatan ini membenarkan pesakit untuk pulih secara semula jadi tanpa sebarang kesan sampingan.




CVT dengan terapi getaran warna adalah menyingkap berbagai rahsia cahaya dan bunyi. Dua unsur cahaya iaitu bulan dan matahari amat banyak menemukan jawapan berbagai persoalan yang relevan dengan tenaga yang kita miliki. Unsur atom dalam cahaya dapat mengaktifkan sel-sel tubuh dengan cara meneutralkan gelombang elektromagnetik dan elektrokimia yang tercemar daripada berbagai radiasi dan keracunan.

CVT dalam rawatannya menangani penyakit adalah dengan mengenali warna dalam perspektif penyakit. Ragam, perangai, tingkah laku, cara berfikir, perasaan, semangat, perlakuan dan tindak tanduk setiap individu berkait rapat dengan inspirasi warna. Umpamanya ramai yang menyukai warna-warna tertentu sebagai warna kegemaran tetapi tanpa disedari itulah lambang kelemahan tenaga yang sedang dilaluinya.




sumber:http://colourtherapy.com.my


Cubalah....

No comments:

Post a Comment